Dia de la Llibertat del Programari
El proper dissabte 16 de setembre se celebra a tot el món el Dia de la Llibertat del Programari.
A Barcelona, com l’any passat, se celebra a la Plaça de Catalunya de Barcelona, cantonada amb el carrer de Bergara, davant de la porta de l’Fnac, d’11 a 20 h. Es repartiran distribucions de sistemes operatius complets i lliures entre els assistents, i usuaris avançats i experts en GNU/Linux oferiran informació sobre el Programari Lliure i respondran dubtes.
El Programari Lliure -de vegades també anomenat software lliure o codi de font oberta (Open Source)- es defineix per les segents llibertats:
0.- La llibertat d’utilitzar el programari per a qualsevol ús.
1.- La llibertat d’estudiar el funcionament del programari, i adaptar-lo a les nostres necessitats. L’accés al codi font és necessari per tal de gaudir d’aquesta llibertat.
2.- La llibertat de redistribuir les còpies.
3.- La llibertat de millorar el programari i de distribuir aquestes millores, de manera que tothom se’n pugui beneficiar. L’accés al codi font és necessari per tal de gaudir d’aquesta llibertat.
Aquestes quatre llibertats permeten la participació igualità ria en l’era de la informació.
14 de setembre, 2006 - 17:50
iep
l’ any passat no el veu celebrar el dia 10? 😛
16 de setembre, 2006 - 09:51
SÃ, però aquest any els de SoftwareFreedomDay.org han canviat el dia. Sospito que es fa algun dissabte de setembre que decideix l’organitzador global.
16 de setembre, 2006 - 11:53
Hola,
Crec que valdria la pena tenir coneixement d’aquestes celebracions amb temps, per porder baixar a Barcelona o per poder organitzar alguna cosa més enllà de la Panadella.
Salutacions cordials.
Jordi Alins
17 de setembre, 2006 - 17:00
el mateix que alins.. i, com ha anat el dia en barcelona?..
17 de setembre, 2006 - 21:47
Efectivament, no he avisat amb temps a la pà gina web ni, de fet, a la llista de correu. Culpa meva.
El dia va anar prou bé, però és veritat que ens va visitar menys gent que l’any passat que sà que vam avisar i publicitat amb un mes d’antelació.
A veure si escric alguna cosa al respecte.
Jordi, m’he apuntat el teu correu per a avisar-te per a l’any vinent. Efectivament, seria molt millor poder organitzar-lo en més d’un lloc.